Showing posts with label slimdietII. Show all posts
Showing posts with label slimdietII. Show all posts

Friday, April 15, 2011

Balagi Dah Turun 81kg - Teruskan Usaha Mu!!


Semangat!!!  Semakin membara semangat nak turunkan berat badan dan rasa teruja bila baca berita ini.


GEORGE TOWN – Selepas kira-kira enam bulan dirawat di Hospital Pulau Pinang (HPP), keadaan lelaki obes, M. Balagi, 44, kini semakin baik apabila berat badannya yang dahulu mencecah 300 kilogram (kg) kini turun kepada 219 kg. Perubahan itu hasil diet Balagi yang mengamalkan minuman susu rendah lemak sahaja selain menjalani latihan fisioterapi setiap hari di bawah bimbingan pakar-pakar di HPP. Sebelum ini berat Balagi berjaya diturunkan kepada 280 kg selepas 20 hari di tempatkan di HPP dan turun lagi tiga bulan kemudian kepada 240kg sebelum mencecah 230 kg bulan lalu.
Balagi yang kelihatan semakin sihat bagaimanapun masih dirawat di wad HPP kerana masih tidak mampu berdiri akibat kesan kecederaan di bahagian pinggang semasa jatuh di dalam bilik air di rumahnya pada 26 Oktober tahun lalu. “Menurut doktor, saya masih perlu tinggal di sini untuk satu tempoh yang belum dapat dipastikan bagi memastikan saya betul-betul pulih dan boleh mengimbangkan badan supaya dapat berjalan seperti dahulu. “Memang bosan sangat kerana sudah lama terlantar di sini, namun saya gembira dengan perubahan berat badan serta cukup berterima kasih kepada doktor, jururawat serta jurulatih fisioterapi di sini,” ujarnya ketika ditemui.
Kita lihat nanti lepas sebulan berapa berat badan Balagi.  Oh ya, Mizz Coki pun tak sabar menunggu 9 May, nak tengok berapa inci dan kilo yang hilang jugak.  Tetap tak nak kalah dengan Balagi.  Hari ni dah masuk genap 7 hari diet kontrol makan, curi-curi makan nasi ada gak tapi setakat satu sudu makan je, just elakkan kempunan, haha!!

p/s:  Rasa seronok giler hari Khamis lepas sebab scale elektronik dah boleh baca berat Mizz Coki.  Sial hawau tak?


[+] Info:  Hey! Nak tau macam mana sifat Blackberry korang?  Klik Sini Ya!


*** Mizz Coki ***
Pecah kaca atas simen,
Lepas baca harap komen!

Sunday, January 30, 2011

Sesungguhnya Hujung Minggu Tidak Pernah Cukup Waktunya!

Oh. Dulu selalu cakap SAYA BOSAN DUDUK RUMAH BILA HUJUNG MINGGU SEBAB KAKI INI MESTI MEROYAN GATAL NAK KELUAR. Titik.

Minggu ini entah kenapa ek rasa nak bertapa kat rumah. Tiba-tiba je rasa macam hilang mood nak keluar. Merajuk?? Taaak.. Agaknya sebab jalan raya sesak sekarang sebab orang shopping untuk Raya Cina. Huhu. Semalam keluar sekejap sebab tak tahu, haha. Jalan punya jalan tiba-tiba teringat satu iklan dalam Mudah.com pasal satu mesin jahit elektrik terpakai. At the end kiterang singgahlah kedai tu dan beli terus! RM380 sahaja Jah. Untuk perhatian semua, Mizz Coki memang buta menjahit. Tak pernah sentuh mesin jahit sejak tahun 90an sebab fobia. Dulu Mizz Coki pernah syiok menjahamkan mesin jahit mak sampai patah jarum! Lepas kejadian tu Mak sound yang Mizz Coki tak boleh sentuh mesin jahit dia lagi. Huhu.

Klik gambar untuk lebih jelas.

Tu dia. Nampak masih baru sangat. Untung I dapat dalam harga yang murah. Jenama Toyota ye, kereta pun Toyota jugak. Haha. Sampai je kat rumah,terus bukak internet, bukak YouTube dan cari manual serta cara penggunaannya. Instinct I memang kuat. I selalu macam tu. Kalau I minat sesuatu benda dan bersungguh-sungguh hendak menguasai sesuatu ilmu tu memang cepat tangkap. Macam kes belajar driving lah, I dah boleh bawak kereta lepas tu pergi register nak dapatkan lesen, hehe. Dalam kes yang satu ini, I berjaya menguasai mesin ini hanya dalam masa beberapa jam dan habis semua kain sarung, t-shirt koyak, seluar koyak, baju tidur koyak I kerjakan. Mudah sungguh. Lepas ni senanglah nak buat apa-apa projek kraf. Yes! **Mak mesti bangga kalau baca entri ni.**

Duduk menjahit sampai rasa nak patah tulang belakang, I turun ke bawah lepas tu ngam ngam untuk menonton GBOB - Global Battle of the Bands. Adoimak, nasib baik jantung sihat kalau tidak memang dah sawan atas sofa tengok band ni nama derang MARIONEXXES.

Tengok gambar dah tau betapa mereng nya budak budak Marionexxes ni.

Memang tak dapat dinafikan genre muzik mereka ini memang lari dari mainstream. Tak typical macam band2 lain kat Malaysia. Boleh terencat akal juri juri dibuatnya. Mau nye tak, sang vokalis masa nyanyi lagu Harimau Malaya boleh mengaum lepas tu merangkak rangkak turun atas stage pastu turun merangkak lagi ala2 Harimau nak menerkam orang tapi terlebih aksi manjanya. Dengan lirik berterabur tapi catchy whoah gitaris mereka jambu doh. Sapa-sapa ada tengok mereka kat GBOB mesti setuju dengan komen I.

Sebelum itu, terima kasihlah di atas komen-komen pasal I nyaris kena tipu dengan pengedar SlimDietII tempoh hari. Masa tengah masak tengah hari tiba-tiba ada hon berbunyi di luar.


Abang Courier datang berdua. Yayyyy!!

Akhirnya dapat juga SDII syukur syukurrr. Hmm.. sebenarnya ada 4 tin. Buy 3 and get one for free. Nak tengok ada perubahan tak lepas sebulan?? *crossed-fingers*

Bila cakap pasal tengah masak tadi kan, eh lupa lak nak cerita I masak apa.


Ikan (tak tau nama) Asam Pedas dengan Sayur Bendi.

Tak menggemukkan right???

Ye ke??




*** Mizz Coki ***
Pecah kaca atas simen,
Lepas baca harap komen!

Tuesday, January 25, 2011

Kena Tipu dengan SlimDiet2 dot net. Kes Ditutup. Yess!!! Yesss!!!

Sebelum apa-apa lah kan, ai nak ucapkan terima kasih yang tak terhingga buat seorang teman istimewa yang bermastautin di Hungary.  Ni nak promo kan blog dia sekali, thanks to Sultana for being so caring dan jadi Sherlock Holmes menyiasat masalah ai ni.  Less than 24 hours ai buat entri pasal SlimDiet2 ai managed to get to the No. 1 distributor kat Malaysia iaitu Moharina Mohamed.  Wow!! She's so warmth and friendly giler giler punya businesswoman.  She promised to settle my problem A.S.A.P.  Thanks to Rina & Sultana that only God will bless your kindness and I am very thankful to you guys.

Well, the fellow yang I dealt with before, did contact me at Facebook after ai skodeng his account.  When I read his apologies I rasa macam nak lepuk kepala dia for giving me excuses like handphone jatuh, hilang details dan sewaktu dengannya.  Hello?? How about the emails that I sent before?  Takkanlah kat office takde internet?  And as what I told Rina, if it's true that he's so that succesful takkan takde laptop or notebook waima yang 11 inci lebar sekalipun tak dapat tangkap signal FREE WiFi kat mana - mana right?

And by the way, moral of my story ni kan, 
firstly jangan janji kalau tak boleh nak tunaikan especially for customers yang menaruh harapan tinggi seperti golongan kami, golongan desperate.  Haha.  
Secondly, please ensure that the website that you surf is not a fraud website walaupun di linked dari Berita Harian.  
Thirdly, please make a call to ensure that nombor itu betul-betul wujud barulah boleh membuat transaction.  
Fourth, please google dulu, sama ada the product is available nearby your place so that you can save your postage money and at the same time kan, you tak sakit hati dan rasa ditipu.

OK?  Cukup tak pelajaran yang I dapat dalam bulan ni?

Hehe.  Learn from mistakes. They mature and nurture your life before the time comes.

Oh, I'm so grown up now.






*** Mizz Coki ***
Pecah kaca atas simen,
Lepas baca harap komen!




Ai Rasa Ai Dah Kena Tipu Dengan WWW.SLIMDIET2.NET !! Hanjeng!

Hari ni dah masuk 16 hari dah punya lamanya ai menunggu stok SlimDietII yang tak sampai sampai lagi.  Janjinya seminggu.  Duit dah pun bank-in pada 9 Januari.  Bila ai call nombor henpon yang tertera di website SlimDiet2 dot net, takde respon.  Asyik-asyik, "Nombor yang anda dail tadi bla bla bla bla....".  Pffftt..

Alkisah bermula bila Mizz Coki bukak Berita Harian Online then I came across this ads lah.  Perrgghhh website No. 1 katanya.


(Gambar:  Kannn? Nombor 1 katanya, Nombor 1 Tipu!)

Ai cuba kontek tak dapat dapat.

Hantar email tak dapat dapat jugak walhal waktu dah buat pembayaran dengan cepat dan tangkas mereka reply; bila tiba waktu dijanjikan, terus senyap membisu.


Well guys, what should I do now?  Ai dah hantar emel informing them that I'll be taking legal action if sampai Jumaat ni barang ai tak sampai-sampai lagi.  RM490 is a BIG DEAL and amount for a govt. staff like me.  Lainla kalau laki ai jutawan ke hapa ke.

... atau still bagi derang peluang untuk menjawab dan menjelaskan keadaan sebenar tapi sampai bila??

Apa saranan dan cadangan korang?

Ai tau lepas ni mesti ramai pegi marah/kutok kat ai buat apa nak beli benda ni.  Ai rasa komentar paling bodoh ai nak buat ialah ai tak periksa online dulu.  Rupa-rupanya kat Kuching dah ada pengedar dah, adoiiii!!

Menyesal tak periksa dulu!!!!!!!




*** Mizz Coki ***
Pecah kaca atas simen,
Lepas baca harap komen!