Showing posts with label slimdiet2. Show all posts
Showing posts with label slimdiet2. Show all posts

Tuesday, January 25, 2011

Kena Tipu dengan SlimDiet2 dot net. Kes Ditutup. Yess!!! Yesss!!!

Sebelum apa-apa lah kan, ai nak ucapkan terima kasih yang tak terhingga buat seorang teman istimewa yang bermastautin di Hungary.  Ni nak promo kan blog dia sekali, thanks to Sultana for being so caring dan jadi Sherlock Holmes menyiasat masalah ai ni.  Less than 24 hours ai buat entri pasal SlimDiet2 ai managed to get to the No. 1 distributor kat Malaysia iaitu Moharina Mohamed.  Wow!! She's so warmth and friendly giler giler punya businesswoman.  She promised to settle my problem A.S.A.P.  Thanks to Rina & Sultana that only God will bless your kindness and I am very thankful to you guys.

Well, the fellow yang I dealt with before, did contact me at Facebook after ai skodeng his account.  When I read his apologies I rasa macam nak lepuk kepala dia for giving me excuses like handphone jatuh, hilang details dan sewaktu dengannya.  Hello?? How about the emails that I sent before?  Takkanlah kat office takde internet?  And as what I told Rina, if it's true that he's so that succesful takkan takde laptop or notebook waima yang 11 inci lebar sekalipun tak dapat tangkap signal FREE WiFi kat mana - mana right?

And by the way, moral of my story ni kan, 
firstly jangan janji kalau tak boleh nak tunaikan especially for customers yang menaruh harapan tinggi seperti golongan kami, golongan desperate.  Haha.  
Secondly, please ensure that the website that you surf is not a fraud website walaupun di linked dari Berita Harian.  
Thirdly, please make a call to ensure that nombor itu betul-betul wujud barulah boleh membuat transaction.  
Fourth, please google dulu, sama ada the product is available nearby your place so that you can save your postage money and at the same time kan, you tak sakit hati dan rasa ditipu.

OK?  Cukup tak pelajaran yang I dapat dalam bulan ni?

Hehe.  Learn from mistakes. They mature and nurture your life before the time comes.

Oh, I'm so grown up now.






*** Mizz Coki ***
Pecah kaca atas simen,
Lepas baca harap komen!




Ai Rasa Ai Dah Kena Tipu Dengan WWW.SLIMDIET2.NET !! Hanjeng!

Hari ni dah masuk 16 hari dah punya lamanya ai menunggu stok SlimDietII yang tak sampai sampai lagi.  Janjinya seminggu.  Duit dah pun bank-in pada 9 Januari.  Bila ai call nombor henpon yang tertera di website SlimDiet2 dot net, takde respon.  Asyik-asyik, "Nombor yang anda dail tadi bla bla bla bla....".  Pffftt..

Alkisah bermula bila Mizz Coki bukak Berita Harian Online then I came across this ads lah.  Perrgghhh website No. 1 katanya.


(Gambar:  Kannn? Nombor 1 katanya, Nombor 1 Tipu!)

Ai cuba kontek tak dapat dapat.

Hantar email tak dapat dapat jugak walhal waktu dah buat pembayaran dengan cepat dan tangkas mereka reply; bila tiba waktu dijanjikan, terus senyap membisu.


Well guys, what should I do now?  Ai dah hantar emel informing them that I'll be taking legal action if sampai Jumaat ni barang ai tak sampai-sampai lagi.  RM490 is a BIG DEAL and amount for a govt. staff like me.  Lainla kalau laki ai jutawan ke hapa ke.

... atau still bagi derang peluang untuk menjawab dan menjelaskan keadaan sebenar tapi sampai bila??

Apa saranan dan cadangan korang?

Ai tau lepas ni mesti ramai pegi marah/kutok kat ai buat apa nak beli benda ni.  Ai rasa komentar paling bodoh ai nak buat ialah ai tak periksa online dulu.  Rupa-rupanya kat Kuching dah ada pengedar dah, adoiiii!!

Menyesal tak periksa dulu!!!!!!!




*** Mizz Coki ***
Pecah kaca atas simen,
Lepas baca harap komen!