Showing posts with label filem Tamil. Show all posts
Showing posts with label filem Tamil. Show all posts

Wednesday, February 9, 2011

TIPS: Pernah Tak Kantoi Masa Surf Internet Waktu Kerja?

Entri ni bukan nak ajar korang jadi dak jahat dowh. Ini entri saja untuk cover line baekk punya bila nyaris kantoi waktu surfing tenet nak nak time tu time keja tengah melambak.

Bayangkan time tu korang dah pening kepala, otak dah sandat gila, so why not taking a break? Bukan isi perut yang oi, tapi ni ha, bukak games ke, Facebook ke, Twitter ke, baca blog orang lain ke dan sewaktu dengannya. Dalam kes I ni, I suka tengok movie Tamil dan Telugu kat ofis. Tengah masyuk kan... tiba tiba.... BOSS MASUK BILIK!!!

Jangan bimbang! Ada caranya untuk tukar window display kurang dari 3 saat. Fuish.  Gaban tukar baju pun kalah taw!

Cara 1:
Cuba korang tengok keyboard. Tekan logo Windows dan 'D' akan 'menghaibkan' aktiviti anda. Lepas boss keluar boleh sambung balik.
Cara 2:
Satu lagi bukak extra window, pura-pura lah korang tengah type guna MS WORD. OK, perhatikan keyboard. Nampak tak keyboard uol? Klik Alt + Tab dan korang akan ke window yang lain. Hehe. Macam kes I , haruslah terus terbukak MS WORD depan mata. Hehe. "OH RAJIN NYA MY SECRETARY! WOW!"

Tapi harus diingat, janganlah mengada-ngada nak aplikasikan kaedah ini ketika menonton YouTube (nak nak time tu filem Tamil tengah ON) atau saja gatal-gatal nak menonton filem lucah filem dewasa.  Choy!

Bayangkan imajinasi boss korang, iyelah korang kusyuk dan rajin menaip tapi pc korang mengeluarkan bunyi-bunyian pelik. Hahahaa.. I tak tanggung uols!

Haha kantoi ko Prabhas sikit lagi kepala ko landing kat nasi lemak awek tu.  Huhu
Pagi ni I baru habis menonton filem CHATRAPATHI lakonan Prabhas (mantap! mantap!) kat YouTube.  Haruslah status Facebook pun cakap Tamil kaedahnya.  Haha!  Chitt!  Poodaaaahh!

Oh ya, selamat berjaya untuk yang baru mencuba.  ♥ ♥ ♥ ♥



*** Mizz Coki ***
Pecah kaca atas simen,
Lepas baca harap komen!

Thursday, January 20, 2011

Patutlah sunyi, rupanya Thaipusam hari ni hehe..

Sunyi?

Fax senyap?

Telefon sangap?

Va va va!!

Sarawak tak cuti, cuma di Semenanjung saja OK?

Happy Thaipusam to my favorite actors Rajnikanth and Ajith Kumar (hensem woo!) & not forgetting to all our Hindu friends.  Hehe.  Sepiking la pulak.  OK.  Nak cerita apa ya?  Alang-alang menyeluk marukku pekasam biar sampai ke pangkal lengan.  Dah tersebut nama hero-hero Tamil kat atas marilah kita bersama-sama bercerita tentang filem Tamil.

OK.  Mizz Coki lebih minat filem Tamil dari Hindustan.  Kenapa?  Kenapa ko tanya??

Filem mereka lebih realistik walaupun kadang-kadang aksi bertumbuk dan bergaduh mereka tak masuk di akal.  Siap dengan bunyik 'dusyum!!' lagi. Aksi berjoget dan berlari-lari di taman bunga tu biasalah, dah adat filem-filem mereka nak buat cemana kan?


Kau berani letak mercun kat leher??  Ada??


Taaak. Ni bukan filem Tamil.  Saja nak tunjuk Farid Kamal Kamil yang hot itu. 

OK.  Filem Tamil tak berangan lebih macam orang kaya naik helikopter turun kerja, pastu diam kat mansion, rumah agam tu walhal tu istana orang putih dulu dulu.  Filem dia jujur.  Kalau orang miskin, memang tahap miskin tegar dikelilingi taik sapi dan budak kecik berhingus. Leleh beb kalau menonton filem Tamil ni.

Mana pakai kereta sport, Ferrari lah, Mercedes lah, BMW lah.  Kalau ada scene Menteri datang ke, ketua gangster ke, mesti pakai kereta ni.


Motorsikal manade Harley Davidson, Honda Goldwing semua tu.  Dia orang pun mesti pakai yang macam ini.


Pastu kan, mesti ada scene tunjuk Sungai Ganges, mandi beramai-ramai kat situ.


Tak sanggup ai, tak sanggup!!


Kalau makan mesti lahap punya, especially part gaul nasi tu yang ai tak tahan, haha.

Kat Kuching mana nak cari DVD Tamil yang best-best iya? Sapa tau angkat tangan?? :P  Memang suka gila dengan filem Tamil.  Kat ASTRO jarang lah derang main filem Tamil.  Hindi sokmo.

Anyway, entri spesel ini sudah tentu ditaja oleh filem Padaiyappa yang famous giler itu.  

“God decides and Arunachalam executes it.”

*sambil buat aksi pusing pusing selendang*




*** Mizz Coki ***
Pecah kaca atas simen,
Lepas baca harap komen!